Activity

  • Clayton Bruun posted an update 1 year, 3 months ago

    دستگاه میوه خشک کن

    دستگاه میوه خشک کن یک دستگاه برای خشک کردن میوه های مختلف است. بدون اینکه آسیبی به ماهیت و محتوای مواد غذایی به وجود آورد،میوه ها و سبزی ها را خشک میکند.خشک کردن یکسان و بدون از بین رفتن ماهیت مواد غذایی زمانی برای میوه ها و سبزیجات امکان پذیر است که توزیع هوا به صورت یکنواخت و در دمایی ثابت در تمامی نقاط سینی انجام شود.و در این صورت امکان رشد باکتری ها وجود نداشته و از ورود و رشد سایر میکروب ها جلوگیری می شود. میوه خشک کن با استخراج رطوبت از داخل میوه باعث ماندگاری و طول عمر بیشتر می شود.

    در زمان های قدیم مردم میوه ها و سبزیجات مختلف را به روش سنتی و با استفاده از نور خورشید خشک می کردند.خشک کردن میوه ها با استفاده از نور خورشید وقت گیر بوده و میوه ها با دمای یکسان خشک نمیشدند.

    دستگاه خشک کن میوه به صورت مشترک در بین مدل های مختلف این دستگاه،دارای عنصر گرمایشی،خروجی های تهویه و فن می باشند.میوه ها بر روی سینی داخل دستگاه قرار می گیرند و در طول مدت زمانی که میوه ها در حال خشک شدن هستند عنصر حرارتی رطوبت را از میوه ها گرفته و هوای مرطوب را به سمت دریچه های هوا به گردش در می آورد و به این صورت رطوبت دوباره وارد میوه ها نمی شود.ارزش غذایی این محصولات به طور کامل حفظ شده و نیازی به افزودنی نگهدارنده ها و یا شکر ندارید.و شما میتوانید هر میوه ای را به راحتی خشک کنید.

    انواع دستگاه میوه خشک کن

    میوه خشک کن با توجه به نوع مصرفی خود به دومدل خانگی و دستگاه خشک کن صنعتی تقسیم می شوند.که هرکدام از این مدل ها با توجه به حجم و اندازه ای که دارند در قسمت دستگاه میوه خشک کن خانگی و یا صنعتی قرار می گیرند.

    دستگاه میوه خشک کن خانگی

    با بیشتر شدن کسب و کارهای خانگی و کوچک استفاده از دستگاه میوه خشک کن بسیار زیاد شده و افرادی که به دنبال شروع کسب و کارهای خانگی هستند بسیار مناسب می باشد. میوه خشک کن خانگی بیشتر مواقع از نوع کابینتی بوده و ظرفیت ورودی آن ها حداقل 15 تا 20 کیلوگرم می باشد.و تعداد سینی آن ها با توجه به نوع و مدل دستگاه متفاوت میباشد که شما با توجه به نوع کسب و کار خود و ظرفیت دستگاه خود میتوانید تعداد سینی و ابعاد دستگاه را انتخاب نمایید.قیمت دستگاه میوه خشک کن خانگی در اکثر مواقع از دستگاه میوه خشک کن صنعتی کمتر می باشد.

    دستگاه میوه خشک کن صنعتی

    دستگاه میوه خشک کن صنعتی برای کسب و کار های بزرگ تر و برای کارگاه های بزرگ که قصد خشک کردن میوه در حجم بالا را دارند بسیار مناسب می باشد.دستگاه میوه خشک کن صنعتی در دو مدل کابینی و تونلی تولید می شود که هرکدام از این دستگاه ها در حجم و اندازه ی ورودی ها باهم متفاوتی باشند.این دستگاه دارای سینی و قفسه برای قرار دادن میوه ها بوده و هر کدام حدود 300 کیلوگرم میوه خشک میکند.

    قبل از خرید دستگاه میوه خشک کن به موارد زیر توجه نمایید:

    ● نحوه توزیع گرما و جریان هوا

    ● اندازه و ظرفیت

    ● سهولت استفاده

    ● قیمت میوه خشک کن

    ● سر و صدا

    ● ترموستات

    ● تایمر

    ● تعداد فن

    ● جنس بدنه، سینی و عایق

    ● خاموش شدن خودکار

    قیمت دستگاه میوه خشک کن

    میوه خشک کن در مدل ها و حجم و ابعاد متفاوتی موجود می باشند.و با توجه به همین موارد دستگاه میوه خشک کن خانگی یا صنعتی و ظرفیت و حجم و اندازه ی آن،دارای قیمت متفاوتی می باشد.شما با توجه به نیازهای خود میتوانید دستگاه میوه خشک کن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

    نتیجه گیری:

    دستگاه میوه خشک کن دستگاهی بسیار پرکاربرد در صنایع غذایی می باشد که برای خشک کردن انواع میوه ها و سبزیجات از آن استفاده می شود.که در دو مدل صنعتی و خانگی موجود میباشد قیمت دستگاه خشک کن نیز با توجه به نوع آن و همچنین ظرفیت و ابعاد سینی ها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد.که در وبسایت آریا تجهیزات قابل مشاهده میباشد.

    بطور کلی با استفاده از میوه خشک کن می توانید میوه ها و سبزیجات مورد نظر خود را در کمترین زمان و نیروی انسانی انجام داد و در نهایت یک خروجی بسیار عالی داشته باشید.

To Top